maanantai 28. tammikuuta 2013

autonomistajan onnea

Henkilöt:
minä
tytär1
tytär2
vävy1
vävy2

alkutilanne:
minä annan autoni tyttär1;lle, Minulla on uusi auto, jonka vaihdan kahteen vanhaan: toinen itselleni, toinen tytär2:lle. Myöhemmin vävy1 vaihtaa tytär1:n auton epälukuisaan määrään uusvanhoja autoja.

Sitten. Tytär2 antaa autonsa takaisin minulle. Vävy1 haluaa ostaa tytär1:lle oman auton. Hän lunastaa minulta oman autoni ja vaihtaa sen uusvanhaan autoon tytär1:lle. Minulle siis jää tytär2:n vanha auto. Sitä kuitenkin tarvitaan korjausten aikana tytär1:n perheessä. Ostan vanhan auton ulkopuolelta, Vävy2 myy oman vanhansa ja ostaa minulta tytär2:n vanhan auton. Minä en pidäkään ostamastani autosta vaan myyn sen. Ja yhtäkkiä, kahden auton jälkeen olen ihan ilman yhtäkään autoa.

No, hankin siis vanhan auton itselleni. Jonkin ajan kuluttua vävy2 ilmoitti, että heidän pitää myydä autonsa kun sitä ei pääkaupunkiseudulla tarvitse. Minä ehdotin, että myyvät minulla olevan, uudemman. Siitä sitten tehtiin paperit.

Kuinka ollakaan, vävy1:n auto hajosi. Minun autoni oli siis hänellä lainssa. Eikäpä siitä aikaakaan, kun tytär1:n auto hajosi, toivottavasti kuitenkin hetkellisesti. Ihan varmaa ei ole korjauksesta, kun on vielä hinattuna korjaamon pihalla.

Summa: tytär1 ja vävy1 kulkevat minun autollani yhtä matkaa. Tytär2 ja vävy2 yrittävät myydä omaansa ja kaksi autoa seisoo rikkinäisenä.

Lopputulos: vävy1 lunastaa vävy2:n auton. Ja kaikki ovat tyytyväisiä!

Jos niin henkilöille kuin autoillekin antaisi korjaimet A, B,X,Y jne, saisikohan tästä ylioppilaskirjoituksiin laskutehtävän?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti